* Kommodorin tervehdys *

Kommodori Mika Mäkinen

Tervehdys merituulilaiset!

On alkamassa yhdistyksemme 41 toimintavuosi.

Viime vuonna vietimme juhlavuotta monin hienoin tapahtumin.40-vuotisjuhlaa vietettiin kesäkuussa Hästholmissa ja paikalla oli venekuntia laiturin täydeltä. Juhlaa kävi kunnioittamassa Naantalin meripelastusseura veneellään, mihinoli kaikilla halukkailla mahdollisuus päästä tutustumaan. Illalla musiikista ja Merituulilaisten tanssittamisesta vastasi Jukepoika.

Juhlavuosi huipentui joulukuussa Kårenilla järjestettyyn gaalaan. Kaikkien tapahtumienjärjestelyistä vastasi huvitoimikunta. Haluan nyterityisesti kiittää koko huvitoimikuntaa aivan loistavasti järjestetyistä juhlista.

Vaikka kevät on myöhässä ja veneilykausi ei ole vielä alkanut tätä kirjoittaessani, ovat kuitenkin seuran toimihenkilöt olleet jo pitkään puuhakkaita.

Huvitoimikunta on suunnitellut tulevan kauden tapahtumia ja niihin tarjoiluja. Saaritoimikunta on hankkinut saariin erilaisia tarvikkeita mm. kiukaita, kettinkejä yms. Nämä kaikki on kuljetettu Kasnäsiin. Sieltä ne matkaavat huoltoaluksen mukana saariin ja samalla viedään polttopuutäydennykset. Rockelholminpoijut tarkastettiin viime syksynä ja Hästholmin tarkastetaan nyt heti keväällä. Lisäksi Hästholmin laituriin vaihdetaan uusia ketjuja maakiinnitykseen. Molemmissa saaritukikohdissa on taas näiden toimenpiteiden jälkeen turvallistakiinnittyä vaikka vähän enemmänkin tuuli puhaltelisi.

Tänä vuonna yhdistyksellä on jäsenhankintakampanja. Toivoisin, että uuden jäsenen suosittelijat hoitaisivat perehdytyksen mahdollisimman nopeasti jäsenen liityttyä. Hyvin ja nopeasti perehdytettynä uuden jäsenen on helpompi päästä mukaan kaikkeen seuran toimintaan. Otetaan uudet jäsenet heti osaksi Merituuliperhettä!

Turvallista ja pitkää veneilykautta kaikille.
Mika Mäkinen
kommodori