* Kommodorin tervehdys *

Kommodori Mika Mäkinen

Tervehdys merituulilaiset!

Tulin valituksi yhdistyksemme vuosikokouksessa kommodoriksi, kiitän saamastani luottamuksesta.

Haluan esittää erityisen kiitoksen edeltäjälleni Juhani Toikalle, joka luotsasi yhdistystämme varmalla ja määrätietoisella otteella 10 vuoden ajan läpi tyynen ja myrskyn.

Oma veneilyni alkoi 70-luvulla mökkisaaressa ja kasvoi vuosi vuodelta lempiharrastukseksi jättäen varjoonsa lähes kaiken muun harrastustoiminnan.

Olin päässyt käymään Merituulen saaritukikohdissa hyvän lapsuudenystäväni kanssa ja mietin useasti, että näissä haluaisin käydä useamminkin.

Toiveeni toteutui vuonna 1998 liittyessäni Merituulen jäseneksi. Samana vuonna syntyi tyttäremme ja siitä alkoi perheemme yhteinenMerituuli-matka. Kaikkina näinä vuosina olemme saaneet nauttia välittömistä seurakavereista, Hästiksen liekkimajan tunnelmasta, Rockelin auringonlaskuista, purjehduskilpailuista sekä monesta muusta seuramme mahdollistamasta asiasta. Tyttäremme ollessa alakoulussa saivat he piirustustunnilla tehtäväkseen piirtää lempipaikkansa. Monet piirsivät kotinsa, tyttäremme Hästholmin saaren.

Olen toiminut seuramme hallituksessa ja Rockelholmin saari-isäntänä. Kokemukset näistä tehtävistä sekä visio seuramme tulevaisuudesta tulevat olemaan toimintani kulmakiviä.

Muistakaa, että seurassa, kuten yhdistystoiminnassakin juuri jäsenet tekevät seurastaan sellaisen kuin se on. Siksi kannattaa olla aktiivinen, antaa palautetta ja tehdä ehdotuksia. Mitään ei tapahdu itsestään, parhaat ideat ja toteutukset syntyvät yhdessä tekemällä. Vahvan talkooperinteen ansiosta saaritukikohtamme pysyvät vuodesta toiseen hyvässä kunnossa ja saamme useamman kerran kesässä nauttia yhteisistä seuran tapahtumista.

Toivotan kaikille hyvää veneilykautta 2023.

Mika Mäkinen
Kommodori